Life is a maze and love is a rittle

Tja!

Så under veckan har de vart en del som hänt...eller aa typ.
Storasyster Sofia har fyllt år, 24 år + att pappa har fyllt 52! ♥

Mormor har fått komma hem från sjukhuset, underbart!

Sen skolan har vart skolan, Anders (tvfilm läraren) har varit sjukskriven pg a en operation så vi har haft lite eget arbete på lektionerna vilket blev til latt ingen var där utom jag på tisdas lektionen som är skittidigt på morronen så jag kände mig ju lite solo när jag satt där ute helt själv i C-huset xD hahaha! ^^ lyckat :P
Sen har de varit att ha ett tal i Engelska C, jag höll om Stephenie Meyer (Twilight författaren) och sen i torsdags va det prov på franska revolutionen.
Har kommit på att jag suger på att plugga, helt seriöst! Jag kan itne få saker att fastna i huvudet typ och jag börjar jämnt plugga försent, som i onsdags med mitt tal i eng C, då satt jag samma dag och skrev ner de & på provet till franska revolutionen satte jag mig samma morron och började läsa egenom sidorna, varför lär jag mig aldrig att sätta mig tidigare! MEN på tisda är de precis 3 månader tills jag tar STUDENTEN!!! :D :D fan va jag läääängtar!! ^^

Sen har de varit maaaassa bra fotboll under veckan oxå! :D
som Sofias klasskompis sa "De är champinjon ligan" hahahahahaa! så bra asså! xD 
alltså de är champions leage och de va ett grymt möte mellan Manchester United & Inter, de innebär Zlatan  & Cristiano Ronaldo! I slutet av matchen kom även min favo Waney Rooney in, jag var överlycklig! :)

Jag fick även filmat för mitt projektarbete i fredas, så himla gött att få det gjort! 
så nu är allt filmat för videon till "Not Alone" med Mcfly, ska filma för "Down Goes Another One" nästa helg :) ska bli skojj!! 
har även filmat i HD så tror de komemr bli riktigt snyggt i slutändan :) :)  



•I've been to the mountain top.
And I've looked over and I've seen the Promised Land.
I may not get there with you, but I want you to know tonight that we as a people will get to the Promised Land.
So I'm happy tonight.
I'm not worried about anything, I'm not fearing any man.
My eyes have seen the glory of the company of the Lord.•

Ett tal som Martin Luther King sa dagen innan han blev mördad.
Detta är en man som jag ser upp till nått enormt, ska få göra ett historia arbete om honom nu oxå, ska bli skitroligt att få lära sig mer om honom. Tror aldrig vi riktigt har snackat om honom på historian nångång faktiskt, väldigt synd!

Satt precis och lyssnade på hans berömda tal " I have a dream" och de är så jädrans bra, tog ut en del jag tyckte va bra och som är mer känt oxå men de va så mkt bra han sa i de talet, ni borde höra hela någongång!

I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.


I have a dream today!


I have a dream that one day, down in Alabama, with its vicious racists, with its governor having his lips dripping with the words of "interposition" and "nullification" -- one day right there in Alabama little black boys and black girls will be able to join hands with little white boys and white girls as sisters and brothers.


I have a dream today!•

Älskar denna låten där Will.I.am har gjrot en låt som även kan höras i filmen "Freedom Writters" som handlar om detta då och då har han tagit de talet " I have a dream" som grund och i början hör man Martin Luther King säga just de I have a dream och sen fortsätter de att komam tillbaka i refrängen, skitbra!



OKej så de va allt jag skulle säga för nu xD blev rätt mkt ändå :S hahaha men hopaps de va nått skoj för er att läsa ^^

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0